World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article
 

Arutz Sheva

Arutz Sheva
Web address
  • Hebrew
  • English
  • Russian
Commercial? Yes
Type of site
News
Registration Optional
Available in
Owner Beit El yeshiva
Editor Uzi Baruch
Alexa rank
  • 42,616 (Hebrew)
  • 13,444 (English)
  • 250,369 (Russian)
Current status Active

Arutz Sheva (Hebrew: ערוץ שבע‎, lit. Channel Seven) is an Israeli media network identifying with Religious Zionism.[1] It offers online news in Hebrew, English, and Russian. Arutz Sheva offers free podcasts, live streaming radio, a daily email news update, streaming video and 24-hour updated text news. Arutz Sheva sees itself as "the only independent national radio station in Israel" and a counterbalance to " 'negative thinking' and 'post-Zionist' attitudes."[2][3]

It published a newspaper with the third-largest weekend circulation among Israel newspapers.


Contents

  • History 1
  • Legal dispute 2
  • Departments 3
    • Internet 3.1
    • Radio 3.2
    • Print 3.3
  • Political stance 4
  • See also 5
  • References 6
  • External links 7

History

Likud MK Benjamin Netanyahu, Arutz Sheva, 1995

In the 1970s an

  • Official websites in Hebrew, English, Russian

External links

  1. ^ We Need To Put The Spirit Back Into The People: An Interview with Arutz Sheva’s Yishai Fleisher, The Jewish Press, February 2010.
  2. ^ "Israel legalises religious pirate radios". BBC News. 1999-02-24. Retrieved 2010-04-25. 
  3. ^ "‘We Need To Put The Spirit Back Into The People’: An Interview with Arutz Sheva’s Yishai Fleisher". The Jewish Press. 10 February 2010. Retrieved 1 December 2014. 
  4. ^ Sue Fishkoff (December 20, 1996). "Station With A Soul". Jerusalem Post. Retrieved August 30, 2012. 
  5. ^ a b Schejter, Amit (2009). Muting Israeli democracy: how media and cultural policy undermine free expression. University of Illinois Press. p. 30.  
  6. ^ van der Ven, Martin. "Arutz 7". offshore-radio.de. Retrieved 23 February 2015. 
  7. ^ Shuman, Ellis (2003-10-21). "Politics: After court convicts Arutz-7 of illegal broadcasting, station goes off air". israelinsider. Retrieved 2008-06-30. 
  8. ^ "Arutz 7 founder doesn't miss the pirate boat". nrg. September 24, 2014. 
  9. ^ "About". Arutz 7. Retrieved 28 August 2015. 
  10. ^ Arutz-7 Trial Is Over, 25 May 25, 2004
  11. ^ Arutz Sheva senior personnel sentenced; israelinsider, Jerusalem Post, Dec 30, 2003
  12. ^ Arutz Sheva staff given jail, fines, Haaretz, 30 December 2003
  13. ^ "Minister Ramon sign pardon for Arutz 7 convicts". Ynet. May 29, 2006. 
  14. ^ http://www.israelnationalnews.com/Radio/Jukebox.aspx
  15. ^ Shlomo A. Deshen, Charles S. Liebman (1995-02-01). Israeli Judaism: The Sociology of Religion in Israel. p. 117. 
  16. ^ "TGI: 'Israel Hayom' most read paper in Israel, 'Yediot' weakens". Globes. July 22, 2015. 
  17. ^ Saletan, William (25 July 2014). "Skip the Commentary, Find the Reporting". Slate. Retrieved 1 December 2014. 

References

See also

Writing on Slate in 2014, journalist William Saletan described Arutz Sheva as more or less the equivalent of the American Fox News or the Palestinian Ma'an News Agency, offering constantly updated news of interest to a right-of-center audience. "For news," he wrote, "it’s totally on the ball."[17]

Political stance

B'Sheva newspaper is currently Israel's third most widely read newspaper, according to the TGI survey, and holds 7% of the Israeli market surpassing Haaretz weekend version.[16] The paper is distributed free to over 150,000 homes weekly.

Print

Israel National Radio is made up of news on the hour and live and pre-recorded podcasts. These shows include current affairs commentaries, general talk shows, music shows, and Torah shows. The podcasts on the station include Tamar Yonah, Yishai Fleisher, The Struggle (with ZFA activist Yehuda HaKohen), Israel Beat (a music program), Walter's World (with veteran broadcaster Walter Bingham), Land Minds (with Dovid Wilner and Barnea Selavan), Temple Talk (hosted by Rabbi Chaim Richman, who works for the Temple Institute), A Light Unto The Nations, The Jay Shapiro Show, Torah Tidbits Audio (with Phil Chernofsky), and The Aliyah Revolution (co-hosted by Go'el Jasper and Daniel Esses).

Israel National Radio is Arutz Sheva's English language internet radio station, operating in Beit El. It broadcasts primarily across the Internet, is simulcast on radio stations in the United States, Canada and South Africa, and affirms its purposes as being to spread the word of Israel to Jews and Israel-sympathizers in the English-speaking world as well as Anglophones living in Israel, and to be the archetypal "light unto the nations." During shows, people can phone in on international toll-free numbers or chat with other listeners. The station's slogan is "the largest independent newstalk network in the Middle East." According to professors Shlomo Deshen and Charles Liebman, the radio station promotes right-wing positions.[15]

Yishai Fleisher, Arutz Sheva program director from 2003 to 2011

Radio

Arutz Sheva has been running its website since 1995. Editor-in-chief is Uzi Baruch. Today, three versions of the site are offered: Hebrew, English and Russian. It includes news articles, news briefs, videos, op-eds, a Judaism section, opinion polls and caricatures. Arutz Sheva offers online streaming videos in Hebrew and English with news anchor and producer Yoni Kempinski, Knesset reporter Hezki Ezra, overseas correspondent Eliran Aharon and others. Arutz Sheva's jukebox offers a selection of Israeli, Hassidic and Mediterranean music, including selections for Jewish holidays and special events.[14]

Internet

Departments

In February 1999, the Knesset passed a law granting a license to Arutz Sheva and absolving it of earlier illegal broadcasting, but this was appealed to the Supreme Court of Israel, which ruled the law null and void in March 2002. In October 2003, ten employees of Arutz Sheva were convicted of operating an illegal radio station during the period 1995–98, both from inside Israeli territorial waters and from Beit El. The defendants were fined and sentenced to 3–6 months of community service. The prosecution appealed, attempting to get heavier sentences, but were strongly criticized by the appellant court for their handling of the case, and the prosecution was told to drop the appeal or face an investigation into their conduct during the entire trial.[10] Station director Ya'akov "Katzele" Katz was also convicted on two counts of perjury for having lied about the location of the broadcasts.[11][12] In 2006, Katz was pardoned by President Moshe Katsav.[13]

Legal dispute

In 2003, Arutz 7 ceased its radio operations after attempts to legalize it were unsuccessful.[8][9]

. Russian broadcast in Arutz Sheva. From 1996 to 2002, RealPlayer stations and was used as a Beta tester for internet radio It was one of the first [7] movement.Israeli settlement has been described as the voice of the Arutz Sheva [5].Beit El While the broadcast was generated from the ship, the actual studio was in [6].Mediterranean Sea in the Hatzvi The station was broadcast on the Israeli airwaves from the ship MV [5][4]

This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.