World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Chosun Ilbo

Article Id: WHEBN0006182771
Reproduction Date:

Title: Chosun Ilbo  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Emperor Keitai, Korean War, KAIST, List of events named massacres, Clonaid, Ayumi Hamasaki, Goguryeo, Konglish, BoA, Kim Jong-nam
Collection:
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Chosun Ilbo

The Chosun Ilbo
Type Daily newspaper
Format Broadsheet
Owner Chosun Ilbo Co.
Editor Kim Chang-gi
Founded 1920
Political alignment Conservative
Language Korean
Headquarters Jung-gu, Seoul, South Korea
Official website

Template:Infobox Chinese/HeaderTemplate:Infobox Chinese/KoreanTemplate:Infobox Chinese/Footer

The Chosun Ilbo (Hangul: 조선일보; Hanja: 朝鮮日報; literally "Korea Daily") is one of the major newspapers in South Korea. With a daily circulation of over 2,200,000, the Chosun Ilbo has undertaken annual inspections since Audit Bureau of Circulations was established in 1993.[1] Chosun Ilbo and its subsidiary company, Digital Chosun operates the Chosun.com news website, which also publishes web versions of the newspaper in English, Chinese, and Japanese.

Chosun.com is ranked as the No.1 Korean news website by the Internet survey company Rankey.com.

History

The media organization gets its name from Korea's last dynasty in Korean history, which is also the name that is used to refer to Korea in North Korea (see Names of Korea).

The Chosun Ilbo Establishment Union was created in September 1919, and the Chosun Ilbo company was founded on March 5, 1920. The newspaper was critical of, and sometimes directly opposed, the actions of the pro-Japanese government during Japanese colonial rule (1910–1945).

On August 27, 1920, the Chosun Ilbo was suspended after it published an editorial heavily criticizing the use of excessive force by the Japanese police against Korean citizens. This was the first in a string of suspensions. On September 5, 1920, three days after the first suspension was lifted, the newspaper published an editorial entitled "Did the Japanese central governing body shut down our newspaper?" For this the Chosun Ilbo was given an indefinite suspension.

In June 1923, Chosun Ilbo celebrated its one-thousandth issue. It had achieved many milestones including being the first newspaper in Korea to publish both morning and evening editions, send international correspondents to Russia, and publish cartoons. However, in that same month, it was given its third, indefinite suspension by the Japanese government for printing an editorial opposing Japanese rule of Korea.

In 1927, the Chosun Ilbo's editor and publisher were arrested. The editor was also the chief staff writer. The offense in this case was an editorial citing the mistreatment of prisoners by the colonial government. In May of that same year, in response to an editorial criticizing sending troops into Shandong[2], the Chosun Ilbo was suspended for a fourth time for 133 days. The publisher and chief staff writer, An Jae-hong, were once again imprisoned.

After these events, the Chosun Ilbo remained at the forefront of events, trying to improve general public life and sponsoring collaboration. This was a turbulent period; within the space of three years, the president was replaced three times. On December 21, 1935, in collaboration with compulsory Japanese education and plans to assimilate the Korean people and language, the Chosun Ilbo published 100,000 Korean-language textbooks nationwide.

Over the years, the Chosun Ilbo also started to publish many side publications. One of these was a monthly publication of current events called Youth Chosun, the first of its kind in Korea. Others included its sister publication, Jogwang.

In the summer of 1940, after issue number 6923, the paper was declared officially discontinued by the Japanese ruling government. In the twenty years since its founding, the paper had been suspended by the Japanese government four times, and its issues confiscated over five hundred times before 1932. Because of bankruptcy, ownership changed hands, and the news organization fell under tighter control of the Japanese to become one of the most influential organizations to collaborate with the colonial government.

When Korea gained independence in 1945, the Chosun Ilbo came back into publication after a five year, three month hiatus.

Subsidiaries

Besides the daily newspaper, the company also publishes the weekly Jugan Chosun, the monthly Wolgan San (lit. Monthly Mountain), and other newspapers and magazines. Subsidiaries include Digital Chosun, Wolgan Chosun, Edu-Chosun, and ChosunBiz

Criticism

Main article: Chojoongdong
  • The Educational Broadcasting System's popular instructor, Choi Tae-seong (최태성) sued a Chosun Ilbo reporter for publishing an article that defamed him as a supporter of North Korea.[2]
  • South Korean actress, Jang Ja-yeon claimed that she was forced to have sex with several VIPs, including Bang Sang Hoon, CEO of Chosun Journal; Vice-President of Sports Chosun, Bang Myung-Hoon; and Chosun Central Journal's Director of Advertising, Lee Jae Young in her suicide note.[3][4]

See also


References

External links

  • Chosun Ilbo website (Korean)
  • The Chosun Ilbo English website
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.