World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article
 

JoongAng Ilbo

JoongAng Ilbo
The Korea Daily
Type Daily newspaper
Format Berliner
Owner(s) JoongAng Media Network
Publisher Song Philho
Founded September 22, 1965
Political alignment Centre-right
Headquarters Sunhwa-dong, Jung-gu, Seoul, South Korea
Circulation 1,292,498 (as of 2012)[1]
Website joongang.joins.com
Korean name
Hangul 중앙일보
Hanja 中央日報
Revised Romanization Jungangilbo
McCune–Reischauer Chungang-ilbo

JoongAng Ilbo (English: The Central Times) is a South Korean daily newspaper published in Seoul, South Korea. It is one of the three biggest newspapers in South Korea. The paper also publishes an English edition, Korea JoongAng Daily, in alliance with the International New York Times.[2]

Contents

  • History 1
  • Korea JoongAng Daily 2
  • Worldwide 3
  • Criticism 4
  • See also 5
  • References 6
  • External links 7

History

It was first published on September 22, 1965 by Lee Byung-chul, the founder of Samsung Group which once owned the Tongyang Broadcasting Company (TBC). In 1980, JoongAng Ilbo gave up TBC and TBC merged with KBS. JoongAng Ilbo is the pioneer in South Korea for the use of horizontal copy layout, topical sections, and specialist reporters with investigative reporting teams. Since April 15, 1995, JoongAng Ilbo has been laid out horizontally and also became a morning newspaper from then on.

Korea JoongAng Daily

The Korea JoongAng Daily is the English language version of the newspaper, and it is one of three English-language daily newspapers in South Korea, along with The Korea Times and The Korea Herald. It runs mainly news and feature stories by staff reporters, and some stories translated from the Korean language newspaper. The Korea JoongAng Daily is currently sold together with the International New York Times.

As of March 18, 2007, it has produced a Sunday edition called JoongAng Sunday.

Worldwide

It also publishes a United States edition, with branches from Toronto to Buenos Aires. Its parent company, Joongang Media Network (JMNet) holds publication rights to Korean editions of Newsweek and Forbes as well as 25% of the shares of JTBC cable TV.

Criticism

See also

References

  1. ^ "Korea Audit Bureau of Circulations". 
  2. ^ http://international.nytimes.com/

External links

  • JoongAng Daily
  • Joins.com


This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.