World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article
 

Petersburg – Channel 5

Channel 5
ОАО «Телерадиокомпания «Петербург–Пятый канал»
Launched 1938
Owned by National Media Group
Picture format 4:3 (576i, SDTV)
Country Russia
Broadcast area Russia
Headquarters Saint Petersburg
Formerly called 1938–1986: Leningrad Television
1987-1991: Leningrad Channel
1991-1992: St.Petersburg Television
1992–1998: St.Petersburg State Broadcasting Company
1998–2004: "Petersburg" Broadcasting Company
c. 2004: Petersburg - Channel 5
Website www.5-tv.ru
Availability
Terrestrial
Russian TV network Channel 5 (St. Petersburg), regional channels
Television Broadcasting Center of Saint Petersburg. "Petersburg - 5th Channel" Broadcasting Company headquarters

Petersburg – Channel 5 or simply known as Channel Five (1938-1986 as Leningrad Television, 1987-2004 as Saint Petersburg Television), is a television channel based in St. Petersburg, Russia, also known simply as Channel 5 (Петербург–Пятый канал). Director General: Alexey Brodskiy, Producer General: Ljubov Sovershaeva.[1] Channel 5 succeeded the nationwide Leningrad TV channel dating back to 1938, which was immensely popular throughout the Soviet Union during the last years of Perestroika with such programs as 600 seconds of its editor-in-chief, Alexander Nevzorov. However, later the channel lost much of its popularity. In 1997 its nationwide network was transferred to the newly formed Kultura TV, and the channel continued broadcasting for Saint Petersburg and Leningrad Oblast only. During the tenure of Governor Vladimir Yakovlev (1996–2003) the channel, then entirely controlled by the city adiministration and supervised by Yakovlev's vice-governors for mass media and PR, Alexander Potekhin (1997–2001) and Irina Potekhina (2001–2003), became dragged into political scandals around the city's political elites. In October 2006 Petersburg – Channel 5 was licensed to broadcast nationwide again. As of now, its main owner is National Media Group.[2]

According to the owners of the TV channel, the Channel 5 maintains its own independent news service.[3]

See also

References

  1. ^
  2. ^
  3. ^ Editorial policies of REN-TV and Fifth channel won't be altered, October 22nd, 2009, by LenIzdat news (in Russian)
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.