World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Daily Caller

Article Id: WHEBN0027710539
Reproduction Date:

Title: Daily Caller  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: Mike Tyson, Bob Barr, Yusuf al-Qaradawi, Institute for Humane Studies, Bob Menendez, Peter DeFazio, Sarah Silverman, Herman Cain, Ted Cruz, Illegal immigration to the United States
Collection:
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Daily Caller

The Daily Caller
Type Online news site
Format Website
Editor-in-chief Tucker Carlson
Founded 2010
Headquarters Washington, D.C.
Official website dailycaller.com

The Daily Caller is a politically conservative[1][2] news and opinion website based in Washington, D.C., United States. Founded by Tucker Carlson, a libertarian conservative political pundit, and Neil Patel, former adviser to former Vice President Dick Cheney, The Daily Caller launched on January 11, 2010. In late 2012, it was reported that the site had quadrupled its page view and total audience and had become profitable without ever buying an advertisement for itself.[3]

Staff

The Daily Caller is in the White House rotating press pool and has full-time reporters on Capitol Hill.[4] Its reporters have appeared on MSNBC, Fox News Channel, CNBC, CNN, NBC, ABC and CBS, and radio stations across the country. Reporters and columnists include Matt Lewis, Mickey Kaus, Alex Pappas, Jamie Weinstein, Will Rahn, Caroline May, Vince Coglianese, Matt Labash, Jeff Poor, Alexis Levinson and Jim Treacher.[5]


Ideology

The Guardian referred to The Daily Caller as "the conservative answer to The Huffington Post".[6] An article in The Washingtonian commented that in comparison to The Huffington Post, "The Caller puts more emphasis on its own reporting, whereas HuffPo is happy to feature someone else’s story" and "The Caller's headlines tend to be less misleading and opaque."[7] In February 2012, Internet marketing research firm comScore found a plurality of The Daily Caller's site visitors to be self-identified political independents; of the remaining visitors, Republicans outnumbered Democrats 35 percent to 27 percent.[8]

In an interview with Politico, Carlson said that The Daily Caller will not be tied to ideology but rather will be "breaking stories of importance". In a Washington Post article, Carlson said "We're not enforcing any kind of ideological orthodoxy on anyone."[9] In an interview with The New York Times, Carlson said that the vast majority of traditional reporting comes from a liberal point of view and called The Daily Caller's reporting "the balance against the rest of the conventional press".[10]

Opinion contributors have included Newt Gingrich, Andrew Breitbart, S. E. Cupp, Arianna Huffington, a weekly column by former Special Counsel to Bill Clinton Lanny Davis, and current and former members of Congress.

Awards

  • 2012
  • 2012 American Legion Fourth Estate Award for "
  • 2012

Controversies

Reporter interrupting President

The Daily Caller's White House reporter Neil Munro received criticism for interrupting President Obama's prepared remarks on June 15, 2012.[14] Munro, along with Carlson and Patel, defended his behavior by saying that he tried to time his question to when he thought the president was finishing, though this was disputed by other reporters there.[15][16][17]

Senator Bob Menendez prostitution controversy and FBI investigation

In an article titled "Women: Sen. Bob Menendez paid us for sex in the Dominican Republic",[18] The Daily Caller reported that New Jersey senator Bob Menendez had allegedly paid two prostitutes to have sex with him during a stay at a Dominican Republic resort. The report included videotaped interviews with the women. The allegation came five days before the 2012 New Jersey senate election. News organizations such as the New York Times, ABC News and the New York Post declined to publish the allegations, viewing them as unsubstantiated and lacking credibility.[19][20][21]

The FBI investigated the allegations and found no evidence to substantiate them.[22][23] Subsequently, one of the women who accused Menendez stated that she had been paid to falsely implicate the senator, whom she had never met.[19][23] Menendez's office described the allegations as "manufactured" by a right-wing blog as a politically motivated smear.[24] On March 18, police in the Dominican Republic announced that three women had acknowledged they had been paid $300–425 each to lie about having had sex with Menendez.[25]

According to a spokesperson in the Dominican government, the women in question had been paid to make the false claims in question by someone who identified himself as a Daily Caller employee. The Daily Caller issued a statement denying the claims.[26] The Daily Caller denied having paid any individuals for any participation in the stories about Menendez, and detailed the discrepancies between the new reports from Dominican authorities and the original interviews the outlet had conducted.[27][28][29] The Washington Post was extremely critical of the Caller's "eagerness to publish completely unsubstantiated allegations", concluding that the Caller was "ducking accountability".[30][31][32]

References

External links

  • official site
  • Carlson launches rights' answer to Huff Post
  • Letter from Tucker
  • DC Trawler
This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.